Başkent Üniversitesi Fizyoterapi programı 2008-2009 eğitim-öğretim yılında ön lisans düzeyinde eğitime başlamış ilk mezunlarını 2010-2011 eğitim-öğretim yılında vermiştir. Öğrenciler, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce (ÖSYM) yapılan YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) ile TYT puanına göre seçilmektedir. Programda öğretim dili Türkçedir. Fizyoterapi programından mezun olan öğrencilere ön lisans diploması ve ‘Fizyoterapi Teknikeri’ ünvanı verilmektedir. Mezun olan öğrenciler dikey geçiş sınavı (DGS) ile Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Ergoterapi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik ve Sağlık Yönetimi lisans programlarına geçiş yapabilmektedir.
Fizyoterapi Programı Misyonu
Hasta haklarını ve mesleki sorumluluğunu bilen ve uygulayan yetkin, etik prensiplere bağlı, ulusal ve uluslararası platformlarda mesleğimizi, ülkemizi ve üniversitemizi temsil edecek fizyoterapi teknikerleri yetiştirmektir.
Fizyoterapi Programı Vizyonu
Fizyoterapi Programı misyonu doğrultusunda fizyoterapi teknikerliği mesleğini uygulayabilecek adaylara teorik ve uygulamalı olarak en çağdaş, en kapsamlı eğitimi vermek ve nitelikli fizyoterapi teknikeri yetiştirmektir.
FİZYOTERAPİ PROGRAMI EĞİTİM AMAÇ VE HEDEFLERİ |
|
PEA - 1 |
Sağlık hizmetlerinde uluslararası mesleki kriterler göz önünde bulundurularak oluşturulan eğitim programlarıyla, çağın gerektirdiği ölçütler doğrultusunda, mezun olduğunda program kazanımları sonucunda yüksek bilgi ve beceriye sahip fizyoterapi teknikerleri yetiştirilmesi amaçlanmıştır. |
Hedef 1.1. |
Alanında yetkin ve donanımlı sağlık profesyonelleri yetiştirme |
Hedef 1.2. |
Güncel sağlık teknolojilerini etkin kullanabilen mezunlar kazandırma |
PEA - 2 |
Mesleki değer ve etik ilkelere bağlı, disiplinler arası çalışma yapabilme becerisine sahip fizyoterapi teknikerleri yetiştirilmesi amaçlanmıştır. |
Hedef 2.1. |
Fizyoterapi alanındaki etik ilkeler, hasta gizliliği, mesleki otonomi ve mevzuatlar doğrultusunda sistematik ve güvenli bir şekilde uygulama yapan sağlık profesyoneli yetiştirme |
Hedef 2.2. |
Fizik tedavi hekimi, fizyoterapist ve hemşire gibi fizyoterapi alanının temel sağlık çalışanları ile hasta tedavilerine katkı sağlayabilecek yorumlama gücü ile çalışabilen sağlık profesyoneli yetiştirme |
PEA - 3 |
Görev, yetki ve sorumlulukları dahilinde edindiği temel bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendiren, öncelikleri belirleyebilen, planlayabilen ve programlayabilen fizyoterapi teknikerleri yetiştirilmesi amaçlanmıştır. |
Hedef 3.1 |
Uyguladığı tedavilerin endikasyon ve kontraendikasyonlarını iyi bilen, tedavi esnasında hastayı iyi gözlemleyen ve gözlemlerini hekim ve ekip ile paylaşan bireyler yetiştirme |
Hedef 3.2. |
Hekim, fizyoterapist ve çalışma ekibi ile hasta ve danışanlara uygun tedavi planlaması, onam alınması, tedavi yürütmesi, yapılan tüm işlemlerin kayıt altına alınması, arşivleme, sunma ve geliştirme sürecinin tüm aşamalarına hakim tekniker yetiştirme |
PEA - 4 |
Hastane ve özel fizik tedavi ve rehabilitasyon klinikleri, egzersiz ve spor merkezleri, özel dal merkezleri ve kaplıca/termal tedavi merkezlerinde çalışabilecek yeterliliğe sahip fizyoterapi teknikerleri yetiştirilmesi amaçlanmıştır. |
Hedef 4.1. |
Toplum sağlığını geliştirme amacıyla işletilen farklı dal merkezlerinde çalışma yetkinliğine, bilgi ve beceriye sahip fizyoterapi teknikerleri yetiştirme |
FİZYOTERAPİ PROGRAM ANAHTAR PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
|
APG-1 |
Mezuniyet oranı göstergeleri |
APG-2 |
Klinik uygulama ve staj değerlendirme formu puanları |
APG-3 |
Akademisyen ve ders değerlendirme sonuçları |
APG-4 |
Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları |
APG-5 |
İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler |
FİZYOTERAPİ PROGRAM ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) |
|
|
BİLGİ |
PÇ1 |
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
PÇ2 |
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
BECERİ |
PÇ3 |
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. |
PÇ4 |
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. |
PÇ5 |
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
PÇ6 |
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. |
PÇ7 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
PÇ8 |
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. |
PÇ9 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlayıp değerlendirir ve olası sorunları tanımlayıp çözümler. |
PÇ 10 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ 11 |
Fizyoterapi alanında kullanılan ekipmanları tanır. |
PÇ 12 |
Hasta ve cihaz güvenliği ile ilgili önlemleri alır. |
PÇ 13 |
Alanı ile ilgili hastalıklarda kullanılacak fizyoterapi yöntemlerini bilir |
PÇ 14 |
İlgili uzman gözetiminde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirir. |
PÇ 15 |
Mesleki bağlılık ve etik değerlere sahip olur. |
Fizyoterapi Programı Tanıtımı
Fizyoterapi Programı Tanıtım Filmi için tıklayınız.